Ušetřete peníze s Google Ads (dříve Google AdWords)
8 minut čtení
Google Ads (dříve Google AdWords) nabízí mnoho funkcí jak optimalizovat své kampaně, ale pro běžné uživatele může být velmi těžké se v nich zorientovat. Proto jsem pro vás vybrala 10 tipů, které vám pomohou ušetřit peníze v Google Ads (dříve Google AdWords). A jako optimalizační bonus jsem uvedla nástroje na konci článku.
1. Vyberte správné typy shod klíčových slov
Existuje pět typů shod klíčových slov:
- Přesná shoda
- Frázová shoda
- Volná shoda
- Modifikátor volné shody
- Vylučující shoda
Pokud jste firma prodávající sportovní obuv, a nechcete, aby se vaše reklamy zobrazovaly na klíčovou frázi „koupit společenskou obuv“, využijte vylučující klíčová slova, v nichž tuto frázi vyloučíte.
2. Přidání klíčových slov do vyloučených
Pro efektivní optimalizaci Google Ads (dříve Google AdWords) je nezbytné vyloučení klíčových slov. Reklama se zobrazí jen tehdy, když je vyhledávací dotaz pro předmět podnikání opravdu relevantní.
Vezměme si příklad z firmy prodávající sportovní obuv. Společnost bude jistě chtít, aby se uživatelům objevily reklamy na klíčová slova jako „sportovní obuv“.
Nicméně, v případě, že firma nenabízí společenskou obuv, je důležité, aby klíčová slova jako „společenská“ a „společenská obuv“ byla vyloučena. Reklamy se ve vyhledávání neobjeví na „koupit společenskou obuv“. Přidejte do své kampaně vylučující slova, směle do toho!
3. Zlepšit skóre kvality
Kvalita reklam, klíčových slov a vstupních stránek jsou hodnoceny na stupnici od 1 do 10 podle úrovně kvality. Reklamy s vyšším hodnocení kvality umožňují mít nižší cenu za proklik, vyšší počet zobrazení a mohou obsazovat i TOP pozice ve výsledcích vyhledávání.
Jedním ze způsobů, jak zvýšit úroveň kvality je směrování uživatelů na relevantní vstupní stránku, nikoliv na úvodní stránku.
Prodáváte-li produkty, uživatelé by měli poprvé vstoupit na:
- stránku s určitou kategorií produktů
- detail produktu
V kategorii produktů se však nesmí objevovat mezi produkty jiné zboží. Například pokud prodáváte sportovní obuv, neměly by se v této kategorii objevit impregnační spreje.
Chcete-li bližší informace, jak aukce v Google Ads (dříve Google AdWords) funguje, můžete se podívat na toto video od Google (dostupné v angličtině): Insights on the AdWords Auction
4. Zkontrolujte míru okamžitého opuštění
Propojením účtu Google Analytics s účtem Google Ads (dříve Google AdWords) je možné vidět míru okamžitého opuštění pro každé klíčové slovo, potažmo vyhledávací dotaz. Díky tomu můžete zjistit, zda některá klíčová slova mají vysokou míru opuštění a na základě toho se rozhodnout, zda je přestat používat nebo jednoduše upravit vstupní stránku.
5. Nenastavujte Vyhledávací síť s optimalizovanou obsahovou sítí
Občas se stává, že inzerenti ve svém reklamním účtu mají nastavenu vyhledávací síť s optimalizovanou obsahovou sítí.
Tento typ kampaně může být pro inzerenta zvláště nákladný, protože obsahová síť je zcela odlišná od vyhledávací sítě. Nejenže jsou klíčová slova ve vyhledávací síti často dražší než v obsahové síti, ale vyhledávací síť je založena na vyhledávacích dotazech klienta. Naproti tomu obsahová síť používá cílení dle typu publika a volné shody klíčových slov.
Z těchto důvodů se doporučuje vytvořit samostatné kampaně těchto dvou sítí a optimalizovat je odděleně.
6. Nastavte si časový rozvrh reklam
Google Ads (dříve Google AdWords) má ve výchozím nastavení zobrazování reklam každý den i hodinu. To znamená, že se vaše reklamy mohou zobrazovat v průběhu každého kalendářního dne, 24 hodin a za všech okolností. Reklamy se mohou zobrazovat v noci, přičemž kliknutí zaznamenaná v noci jsou obvykle méně důležitá než kliknutí zaznamenaná během dne.
Kromě toho časový rozvrh reklam můžete nastavit v závislosti na otevírací době vaší prodejny. Před nastavením se však ujistěte, zda-li je vaše firma schopna rychle reagovat na požadavky klientů. Toto automatické nastavení může stát inzerenty spoustu peněz, ale také zapříčinit, že o konverze přijdou.
Vysvětlíme si to na praktickém příkladu. Zákazníka jedoucího v tramvaji napadne, že by si mohl objednat pizzu domů, proto zadá do vyhledávače "pizzerie s donáškou praha 5".
Zobrazí se mu reklama s názvem pizzerie, kterou mu doporučoval známý. Ihned klikne na reklamní tlačítko volání, aby mohl pizzerii sdělit svou objednávku. Ale ejhle, nelze se ji dovolat a když znovu klikne na reklamu zjistí, že na stránce s otevírací dobou již mají zavřeno.
Návštěvník tak ve výsledku dvakrát prokliknul reklamu a nakonec si ani neobjednal.
7. Nastavte reklamy na konkrétní lokality
Máte-li vlastní pizzerii, která doručuje pizzu až do okruhu 20 kilometrů, nemusíte cílit své reklamy Google Ads (dříve Google AdWords) na celé území České republiky. Pokud je kampaň nastavena na celé území České republiky, může docházet k irelevantním zobrazení a ke zbytečným proklikům na reklamy. Abychom tomu předešli je nezbytné si nastavit cílení reklamní kampaně na specifické zeměpisné oblasti v závislosti na lokalitě a cílových míst prodeje.
8. Optimalizujte mobilní nabídky klíčových slov
V současnosti vidíme jasný nárust webového provozu na chytrých mobilních zařízeních. Proto je důležité upravit nabídky pro mobilní zařízení podle výsledků Google Analytics. Mobilní zařízení přebírá nabídku z výchozího nastavení, tedy z nabídky (max. CPC) reklamní sestavy.
Úpravou nabídky pouze pro mobilní zařízení můžete ušetřit peníze a zamezit irelevantnímu kliknutí na reklamy tzv. prokliknutí omylem.
9. A/B testování
Pokud si nejste jisti, zda-li reklama či vstupní stránka vaši cílovou skupinu osloví, doporučuji spoustět A/B testování na reklamních kampaních. Můžete si vyzkoušet 3 typy reklam nebo vstupních stránek. Po určité době byste měli zkontrolovat, které reklamy či vstupní stránky mají nejlepší konverzní poměr.
Pokud určitá reklama nebo určitá vstupní stránka jasně vyčnívá z hlediska počtu konverzí, je důležité tento inzerát či stránku zachovat a ostatní vyřadit.
10. Vytvořte remarketingovou kampaň
Remarketingové kampaně vám mohou ušetřit nemalé peníze v Google Ads (dříve Google AdWords). Díky nim můžete zobrazovat reklamy uživatelům, kteří v minulosti navštívili vaše webové stránky a povzbudit je, aby stránky znovu navštívili a provedli konverzi. Jaké je jejich plus? Ceny za proklik jsou často nižší než u běžných kampaní ve vyhledávací síti.
Pro lepší představu vám nastíním příklad. Byl o vás zveřejněn článek v online magazínu, ale vy jste o něm nebyli informováni. Použitím Google Alerts se o tomto článku brzy dozvíte. Svou reklamu můžete upravit tak, aby navázala na předešlé sdělení z článku a přesvědčila uživatele k opětovné návštěvě vašich stránek.
Jsem si jistá, že těchto 10 tipů vám pomůže k efektivní PPC kampani s maximální návratností investic.
Na závěr přikládám malý bonus v podobě nástrojů pro optimalizaci kampaní:
- think with Google https://testmysite.thinkwithgoogle.com
- Google Trends https://trends.google.cz
- Google Alerts https://www.google.com/alerts?hl=cs
- Screaming Frog’s SEO Spider Tool https://www.screamingfrog.co.uk/seo-spider/
- Google Optimize https://www.google.com/analytics/optimize/
- Seznam Webmaster Tools https://reporter.seznam.cz/wm/
8 důvodů proč konzultovat právě s námi:
- Patříme mezi Google Partners.
- Jsme držiteli Sklik.cz ověření.
- Oba jsme na volné noze, nejsme agentura.
- Jednáme a konzultujeme každý za sebe.
- Jsme transparentní.
- Vše měříme a vyhodnocujeme.
- Dáváme doporučení na základě „tvrdých dat“.
- Můžete nám kdykoliv zavolat s vašim dotazem.
Chcete odebírat novinky?