Proč nelze garantovat pozice ve výsledcích vyhledávání (v SERPu)?
Pozice ve vyhledávačích se mění každou chvíli, každý den a navíc pro každého uživatele zcela odlišně (zejména ve vyhledávači Google). Vyhledávač Google dokonce personalizuje výsledky vyhledávání (zobrazuje výsledky na míru každému uživateli). Nemusíte být ani přihlášení do GMailu, přesto si Google o každém uživateli zaznamenává data o chování do cookies.
Proto se pak jednoduše stává, že váš web vidíte na předních pozicích i na obecné dotazy, nicméně váš kolega připojený na stejnou WiFi nemůže váš web najít mezi TOP pozicemi.
Existuje totiž celá řada faktorů, které ovlivňují výsledné pozice v SERPu. Nikdo však přesně netuší jakou mají váhu pro SEO.
Má smysl optimalizovat webové stránky pro vyhledávače (SEO)?
Ano, má to smysl. Ale je třeba si dát pozor, aby váš web byl dohledatelný na relevantní dotazy, na které dokáže plnohodnotně odpovědět. Pokud chcete být vidět na předních pozicích v SERPu i na obecné fráze, je vhodné mít relevantní obsah, který udrží pozornost uživatelů.
Text psaný pro roboty nikdo nečte a může vám dokonce i uškodit. Snažte se tedy optimalizovat pro skutečné návštěvníky, ne pro vyhledávací roboty, ne pro algoritmy internetových vyhledávačů.
Z dlouhodobého hlediska má smysl tvořit relevantní obsah, který pomůže uživatelům vyřešit jejich „touhu po odpovědi“.
Nevytvářejte tedy zbytečně nekvalitní obsah, který není pro uživatele. Jinak riskujete, že váš web získá penalizaci (výmaz z indexace vyhledávače). Poté byste jej už nemuseli najít ani v Google ani v Seznamu.
O čem mám psát na webu? Nic mne nenapadá. Můj produkt je nezajímavý!
Opravdu? Podívejte se do přehledu klíčových slov ve vašem nástroji Google Analytics, v němž najdete klíčová slova zejména ze Seznamu a z PPC kampaní.
Jelikož Google skrývá vyhledávací dotazy pod tajemným „not provided“, tak vyhledávací fráze v Google Analytics bohužel nenaleznete. Ale můžete si je vyhledat například pomocí nástroje Google Search Console (dříve pojmenovaného Google Webmaster Tools).
Inspirujte se například tím, co vaši návštěvníci skutečně v minulosti hledali. Zjistěte si, na jaké vyhledávací dotazy na vašem webu nenašli žádnou odpověď?
Snažte se pochopit uživatele a jejich nejčastější potřeby. Co často zadávají do vyhledávače a proč odchází okamžitě pryč ze stránky na kterou přišli? Dokáže jim váš web skutečně pomoci? Pomáhejte kvalitním obsahem uživatelům. Neoptimalizujte web pro roboty!
8 důvodů proč konzultovat právě s námi:
- Patříme mezi Google Partners.
- Jsme držiteli Sklik.cz ověření.
- Oba jsme na volné noze, nejsme agentura.
- Jednáme a konzultujeme každý za sebe.
- Jsme transparentní.
- Vše měříme a vyhodnocujeme.
- Dáváme doporučení na základě „tvrdých dat“.
- Můžete nám kdykoliv zavolat s vašim dotazem.
Chcete odebírat novinky?