Návštěvnost webů z mobilních zařízení stále roste a Google bude na to reagovat v SERPu
Zvyšující se návštěvnost z mobilních zařízení již nelze zcela ignorovat. Uživatelé jsou stále pohodlnější a vyžadují mnohem vyšší komfort na webu než dříve. Nenuťme je tedy přemýšlet a nabídněme jim to, co opravdu chtějí! Kvalitní obsah, rychlé načtení stránek, jednoduchost, srozumitelnost a snadnou orientaci na webu.
Google si toho samozřejmě všímá a ví, že nemůže chování uživatelů přehlížet. Na základě dat, která mám k dispozici, jde o 15 % - 20 % přístupů z mobilních zařízení (mobilní telefony a tablety) v České republice. Což je z mého hlediska již poměrně významný počet uživatelů, které bychom měli uspokojit.
SEO a vyšší pozice ve výsledcích vyhledávání díky novému algoritmu v Google
Je tedy více než zřejmé, že vyhledávač Google musel na tento trend nějak reagovat. Dne 21. 4. 2015 vyjde aktualizace algoritmu, který zásadním způsobem zamíchá výsledky vyhledávání (SERPu) v Google na mobilních zařízeních.
Přestože jde zatím jen o mobilní zařízení, mohu se jen domnívat, zda-li bude tento algoritmus v budoucnu rozšířen i na desktopy (stolní počítače a notebooky). V současné době je tedy vhodné být připraven a přizpůsobit web pro mobilní zařízení. Osobně proto doporučuji responzivní verzi webu (která se přizpůsobuje na rozlišení displeje).
Optimalizace je tedy v tomto případě myšlena v rámci použitelnosti webu, což může zlepšit i pozice v SERPu.
Jak si zkontrolovat použitelnost webu v mobilních zařízeních?
S nasazením nového algoritmu Google nabádá, aby si uživatelé zkontrolovali použitelnost webu v mobilních zařízeních. Poskytuje proto nástroj Mobile-Friendly Test v rozhraní Google Webmaster Tools, pomocí nějž si můžete provést test vašeho webu pouhým zadáním vaší URL adresy. Ověřte si proto, zda je váš web optimalizován pro mobilní zařízení.
Zdroj obrázku: Google Webmaster Tools
Kde najdete v Google Analytics přehled přístupů z mobilních zařízení?
V Google Analytics si můžete snadno zkontrolovat přehled přístupů z mobilních zařízení. Pojďme tedy na to!
K požadovanému přehledu se dostanete přes Cílové publikum, poté vyberte položku Mobilní zařízení a nakonec klikněte na Přehled. Nyní se vám zobrazí přehled, který vám poskytne srovnání přístupů z desktopů, mobilních telefonů a tabletů. Porovnejte si tedy v jakém poměru máte jednotlivé kategorie zařízení.
Zdroj obrázku: Google Analytics
Co můžeme z tohoto přehledu vyčíst?
Všimněte si, kolik procent návštěv tvoří uživatelé z mobilních zařízení (součet mobilních telefonů a tabletů). Odhalte jestli na mobilní uživatele nečíhají na webu nějaké překážky. Z míry okamžitého opuštění můžete vyčíst, zda se uživatelé nezalekli vašeho webu na mobilním zařízení a navštívili další stránky.
Pokud se výrazně neliší míra okamžitého opuštění na mobilních zařízeních a na desktopech, pak máte skoro vyhráno! Můžete to interpretovat tak, že se uživatelé na mobilních zařízeních chovají velmi podobným způsobem jako na desktopech.
Vidíte ve svém přehledu diametrálně odlišné hodnoty jednotlivých zařízení? Pak máte co zlepšovat!
Nezapomeňte také sledovat v grafu nad tabulkou vzrůstající trend přístupů z mobilních zařízení. Pokud je to v dlouhodobém horizontu stále nízké procento, není třeba panikařit.
Štěstí přeje připraveným
Nezapomínejte, že webové stránky navštěvují uživatelé a ti jsou pro vás nejdůležitější. Nevěnujte proto pozornost pouze vyhledávačům (v tomto případě vyhledávači Google), ale především samotným uživatelům, které byste měli zaujmout nejen na desktopech, ale i na chytrých telefonech a tabletech.
8 důvodů proč konzultovat právě s námi:
- Patříme mezi Google Partners.
- Jsme držiteli Sklik.cz ověření.
- Oba jsme na volné noze, nejsme agentura.
- Jednáme a konzultujeme každý za sebe.
- Jsme transparentní.
- Vše měříme a vyhodnocujeme.
- Dáváme doporučení na základě „tvrdých dat“.
- Můžete nám kdykoliv zavolat s vašim dotazem.
Chcete odebírat novinky?