Fandíme českému hokejovému týmu, ale jen tehdy, kdy se nám to hodí...
Všimli jste si, že je toho teď všude plno? Všichni fandí. I ti, kteří nikdy předtím nefandili a s hokejem neměli nic společného. Jinak řečeno nám sdělují – Nemyslíme to upřímně, fandíme jen tehdy, kdy se nám to hodí.
Tímto článkem chci poukázat na přetvářku i faleš marketingu a rychlou změnu PR, kterou by nedokázal ani chameleon.
„Jde především o business a zákazníci přece chtějí, abychom fandili, tak se budeme tvářit, že fandíme, jinak je nám to vlastně jedno.“ Takto byste to možná slyšeli na mnoha marketingových poradách v řadě velkých i malých firem.
Hokejová, tedy spíše reklamní slepota
V tomto týdnu fandí hokeji nejen podnikatel Franta Vomáčka z Horní dolní, ale i kdejaké s.r.o., či a.s. Kdo se má v tom ale vyznat? Všude samé reklamní sdělení „Fandíme hokeji“, ale při tom nám všem naprosto uniká pointa celého reklamního sdělení.
Už ani nevíme kdo fandí, co nám tím chce říci a při tom celém marketingovém šílenství se dostáváme do situace, že to přestáváme vnímat. Značka se tak dostává do pozadí...
Osobně v mnoha hokejových marketingových sděleních postrádám hlubší marketingovou pointu, originalitu a zásadní odlišnost firmy. Jako konzument se dostávám do reklamní slepoty, kdy ve skutečnosti nevnímám o jakou značku či produkt jde. Nemohu zaujmout sympatie k určité značce, protože vím, že to málokterá firma myslí opravdu vážně.
Ptám se sám sebe – Mohu se se značkou ztotožnit, když po mistrovství světa najednou její nadšení pro hokej zcela opadne? Bohužel jde jen o business a parazitace na sportovní události. A s takovými firmami se mám jako zákazník ztotožňovat?
Upřímnost a originalita nade vše
Budování značky je dlouhodobý proces. Musíte se správně vyprofilovat pro svou cílovou skupinu. Je ale nutné, aby firmy opakovaly dokolečka stále stejné fráze a napodobovaly konkurenci?
Co to zkusit upřímně a odlišit se od konkurence? Můžete si tím vybudovat osobitější PR a získáte i ty cílové skupiny, které se na hokej běžně nedívají.
Existuje celá řada lidí, kteří se běžně na hokej nedívají. Jakmile jde ale o Mistrovství světa v hokeji v Praze, tak zbystří. Myslíte, že jde o nezajímavou cílovou skupinu? Nemyslím si!
Upřímnost v reklamním sdělení se cení více, než přetvářka vaší konkurence. Neopakujte stále stejné marketingové fráze.
Co doporučuji?
- Nelžete ve svém reklamním sdělení.
- Nesnažte se zavděčit všem.
- Komunikujte svou značku upřímně a netradičně.
- Nesnažte se napodobovat reklamní sdělení své konkurence. Odlište se!
Nebuďte chameleoni!
Zdroj obrázku: www.ctk.cz
8 důvodů proč konzultovat právě s námi:
- Patříme mezi Google Partners.
- Jsme držiteli Sklik.cz ověření.
- Oba jsme na volné noze, nejsme agentura.
- Jednáme a konzultujeme každý za sebe.
- Jsme transparentní.
- Vše měříme a vyhodnocujeme.
- Dáváme doporučení na základě „tvrdých dat“.
- Můžete nám kdykoliv zavolat s vašim dotazem.
Chcete odebírat novinky?