Internetový marketing dnes už vůbec není jen o SEO
Internetový marketing zahrnuje poměrně hodně odborných a sofistikovaných činností. Z původního záměru optimalizace webu pro přední pozice ve vyhledávačích (v SERPu) se dnes stává spíše výkonnostní optimalizace zaměřená na zvyšování konverzního poměru webu.
Proč sledovat konverzní poměr?
Zjistíme, jestli náš web dokáže přitáhnout kvalitní publikum, které konvertuje (proměna návštěvníků v reálné zákazníky či hodnotné návštěvníky). Konverzní poměr webu nám tedy dokáže napovědět, zda-li náš web je skutečně atraktivní. Nebo jen přivádí návštěvníky, kteří se uklikli či omylem vstoupili na náš web.
V mnocha případech se pak takoví bludní návštěvníci dostali na web omylem a nepřináší nám přidanou hodnotu. Všimněte si pak, že při nízkém konverzním poměru je velmi častým jevem i vysoká míra okamžitého opuštění. Ta nám naznačuje, že většina zabloudilých návštěvníků po otevření vstupní stránky nenavštíví žádnou další stránku webu a odchází brzy pryč.
Jak zvyšovat konverzní poměr?
Promyslete si strategii celého webu. Zamyslete se nad otázkou – „Co je cílem webu“? Má to být dokončená objednávka, odeslaný poptávkový formulář, shlédnuté kontaktní údaje, vyplněná registrace či cokoliv podobného?
Vyzkoušejte si chování běžného návštěvníka webu, tzn. otevřete si váš web, přidejte si nějaký produkt do košíku, všimněte si, kde se nachází konverzní tlačítko například Koupit. Je zřetelné? Dokážete rychle uskutečnit nákup?
Zamyslete se nad tím, která políčka zbytečně uživatele zdržují v rámci nákupního procesu. Dozví se uživatelé celkovou cenu včetně dopravy a způsobu platby ještě před vyplňováním svých vlastních údajů?
Zvažte, jak dlouho vám to všechno trvalo? Bavilo vás to a nebo to bylo velmi zdlouhavé? Dosahování cílů (konverzí) musí uživatele bavit!
Internetový marketing se zvyšováním konverzního poměru?
Máte-li zájem realizovat zejména produktovou kampaň, ne brandovou (budování značky), zaměřte se na ty kanály, které pomáhají zvyšovat konverzní poměr (asistují, z nichž odvozujeme tzv. asistované konverze). Ano, zní to velmi obecně, nicméně asi nemá smysl psát PR články, které nikdo nečte a z nichž nikdo posléze nenakupuje.
Nemá také smysl budovat nerelevantní zpětné odkazy, které nepřivádějí na web hodnotné návštěvníky, a nemá také smysl dělat PPC kampaně (například Google AdWords či Sklik), pokud takové kampaně jen zvyšují náklady a ke konverznímu chování uživatele nepřimějí.
Zdroj obrázku: Google Analytics
Marketingové kanály v nákupním cyklu uživatelů
Marketingové kanály přivádějí návštěvníky v různých období nákupního cyklu uživatelů. Mějte tedy na paměti, že některé kanály lépe akvizují (přivádějí návštěvníky), jiné spíše udržují vztah s návštěvníkem (komunikují, budují značku atd.), a další především pomáhají napřímo konverzi (prodávají).
8 důvodů proč konzultovat právě s námi:
- Patříme mezi Google Partners.
- Jsme držiteli Sklik.cz ověření.
- Oba jsme na volné noze, nejsme agentura.
- Jednáme a konzultujeme každý za sebe.
- Jsme transparentní.
- Vše měříme a vyhodnocujeme.
- Dáváme doporučení na základě „tvrdých dat“.
- Můžete nám kdykoliv zavolat s vašim dotazem.
Chcete odebírat novinky?