Poměr mobilních zařízení při vyhledávání stoupá a snižuje se zastoupení desktopů
Všimli jste si také, že neustále stoupá poměr mobilních zařízení vs. desktopů (stolních počítačů a notebooků)? Jak se můžete v mnohých studiích dočíst, tak mobilní vyhledávání je skutečně na vzestupu a v mnohých zemích již překonává desktopové vyhledání.
Rozšířenost smartphonů tak umožňuje snadné a rychlé vyhledání jakékoliv informace, která vás zajímá právě v danou chvíli a v daném místě, ať jste kdekoliv. Tento trend však také vyžaduje připravenost vašich webových stránek pro mobilní zařízení i mobilní prohlížeče.
Mnoho návštěvníků může vyhledat vaše produkty při cestování do práce i z práce, při čekání ve frontě nebo v jakékoliv volné chvíli.
Máte responzivní web?
V dnešní době je již standardem mít responzivní web (tj. web, který se přizpůsobuje velikosti zobrazenového okna prohlížeče). I váš web by tak měl být v dnešní době plně responzivní, aby se na něj snadno návštěvníci dostali. Dále by měl být určitě přehledný a srozumitelný, použitelný a zároveň, aby jej preferovaly i internetové vyhledávače (zejména Google).
Mobile First nejen pro Google
Samotný Google reaguje na tento trend a již dříve zavedl „Mobile First“. Čili jinými slovy veškeré změny algoritmů vyhledávače aplikuje Google právě pro mobilní verzi, a teprve až poté pro desktopovou verzi.
Je třeba splňovat kritéria vašeho webu tak, aby byl skutečně váš web pro uživatele na mobilních zařízeních přístupný, použitelný, rychlý a funkční. Bez mobilní (responzivní) verze vašeho webu se v dnešní době již neobejdete.
Otestujte si váš web v testu použitelnosti na mobilech v nástroji přímo od Google
Ověřte si, zda máte váš web použitelný na mobilech v nástroji přímo od samotného Google: https://search.google.com/test/mobile-friendly
Přehled kategorií zařízení v Google Analytics
Dokonce i v nástroji Google Analytics můžete zjistit, z jakých kategorií zařízení chodí návštěvníci na váš web.
Díky tomuto přehledu můžete zjistit, jak jsou tato „zařízení“ výkonná, a zda i uživatelé například z mobilních telefonů a tabletů tráví na vašem webu dostatek času a jestli se zvyšuje i nákup prostřednictvím mobilních zařízení.
Tato data vás posléze mohou nasměrovat k úvahám, zda je váš web připravený pro mobilní zařízení a jestli se návštěvníkům na mobilním zařízení s vašim webem pracuje dobře a bez potíží.
Přejděte do přehledu „Publikum“ a tam vyberte „Mobilní“ a posléze „Přehled“ a ponechejte primární dimenzi na položce „Kategorie zařízení“, viz níže uvedený obrázek.
Zdroj obrázku: Google Analytics
8 důvodů proč konzultovat právě s námi:
- Patříme mezi Google Partners.
- Jsme držiteli Sklik.cz ověření.
- Oba jsme na volné noze, nejsme agentura.
- Jednáme a konzultujeme každý za sebe.
- Jsme transparentní.
- Vše měříme a vyhodnocujeme.
- Dáváme doporučení na základě „tvrdých dat“.
- Můžete nám kdykoliv zavolat s vašim dotazem.
Chcete odebírat novinky?