Základy výkonnostního internetového marketingu
e-knížka o měření výkonnosti vašeho marketingu a SEO
Slavný americký podnikatel John Wanamaker kdysi řekl větu, která se brzy stala nesmrtelnou: „Vím, že polovinu prostředků, které vynakládám na reklamu, vyhazuji oknem. Jen nevím, která je to polovina." Tento problém trápí podnikatele dodnes. Špatné zkušenosti s neefektivní reklamou odrazují firmy od dalších marketingových aktivit. A to zbytečně! Přitom již existují techniky, jak si efektivitu on-line aktivit změřit a vyhodnotit.
Koupit za 199 Kč s DPHProč názvy Google Ads kampaní padají do (organic) a (not set) v Google Analytics 4 (GA4), a jak to vyřešit?
Možná jste si toho také všimli. Běží vám PPC kampaně, pravidelně se o ně staráte a optimalizujete je. Pak vám nemohlo rozhodně uniknout, že od 26. 6. 2024 začaly v Google Analytics 4 (GA4) padat názvy vašich Google Ads kampaní do nicneříkajících hodnot (organic) a (not set). + celý článek
Datum publikování: 3. 9. 2024
Publikováno na: www.fastcentrik.cz/blog/
Chystáte se na dovolenou? Připravte na ni svůj e-shop
Co s reklamou? Máme vypnout PPC?
Řešíte, co během dovolené s placenou reklamou? Máte nechat PPC běžet? Nebo je vypnout? Řadu tipů vám dá náš Zlatý Shoptet partner, webový analytik, PPC specialista a lektor Zbyněk Hyrák. Co radí? + celý článek
Datum publikování: 2. 7. 2024
Publikováno na: https://blog.shoptet.cz
28. května startují registrace na ShopCamp!
Nenechte si ujít ani praktické workshopy, které povedou: David Cikanek z EXPANDO global, Zbyněk Hyrák a mnoho dalších!
+ celý článek
Datum publikování: 22. 5. 2024
Publikováno na: www.linkedin.com
Platíte si agenturu. Klidně i velkou. Nebo malou. Nebo freelancera. Je to fuk. Protože tohle se děje a není to závislé na velikosti dodavatele.
Platíte si za výkonnostní kampaně, za reklamu. Jenom ten výkon se odehrává na fakturách dodavatelů a nikoliv na fakturách, které vy vystavujete svým zákazníkům.
Ve čtvrtek bylo hashtag#Neformálko a mým skvělým hostem byl přední český specialista na PPC reklamu a Google Analytics: Zbyněk Hyrák. + celý článek
Datum publikování: 20. 5. 2024
Publikováno na: www.linkedin.com
Mám velkou radost. Přiznám se, že jak jsem taková celá zdravotně i mentálně rozbitá, "mít radost" je dost luxusní emoce.
Tady jsem si ten luxus dovolila. Protože legendární párty networking hashtag#Neformálko má přihlášených 32 lidí.
Takže když napočítám, že na live talkshow hashtag#Citronáda dorazí jako host Zbyněk Hyrák, pak započítám sebe a další jednotky erárních Citronů, ať to počítám, jak to počítám, do 40 lidí mi zbývají jen 3 volná místa.
Dovolte mi představit Zbyňka, pokud jste zatím neměli tu čest. Pro mě osobně je to jeden z nejlepších specialistů na placenou reklamu a analytiku na webech u nás. + celý článek
Datum publikování: 13. 5. 2024
Publikováno na: www.linkedin.com
Je mi to líto, ale prošvihli jste to. Prošvihli jste možnost koupit si lupen na hashtag#Neformálko v předprodeji. Už jen za plnou cenu. Čeká vás můj živý rozhovor se Zbyněk Hyrák.
Povídat si budeme o tom, jak se v Česku dělají PPC reklamy, jak by se dělat neměly a naopak, jak by se fakt dělat měly. Aby vydělal zadavatel i specialista na reklamu.
A že Zbyněk patří k naší špičce.
Chci se Zbyňka zeptat na spoustu věcí. Napadlo mě ale, že se možná budete chtít na něco zeptat i vy sami. Máte dvě možnosti:
+ celý článek
Datum publikování: 3. 5. 2024
Publikováno na: www.linkedin.com
Lucie Zitterbartová - Zaplatili jste si za kampaně. Reklamní kampaně. Pán v telefonu vám slibuje vysokou návštěvnost webu. Za 10 tisíc korun statisíce lidí měsíčně.
„No z toho aby nějakej ten byznys nedopadl“, opakujete si v hlavě mantru, kterou do vás hustí pán v telefonu. A tak na to kývnete.
Reklamy máte, měření máte. Jen prachy jsou fuč a noví klienti na vás frontu nestojí. „Odborník“ říká, že za to nemůže, protože špatnej produkt, cena, počasí a erupce na Slunci.
Tak přesně to se vám NESTANE, když si najmete Zbyněk Hyrák, předního českého specialistu na webovu analytiku a PPC reklamu.
Zbyněk tyhle šmejdy nesnáší. Nejenom proto hodně školí, přednáší na konferencích a chodí o tématu diskutovat. A přijde i na hashtag#Neformálko, kterému bude předcházet offline talkshow hashtag#Citronáda.
Se Zbyňkem jsme se dohodli, že rejpneme opravdu hluboko do stojatých vod našeho oboru. A proto nebudeme natáčet. + celý článek
Datum publikování: 22. 4. 2024
Publikováno na: www.linkedin.com
Lucie Zitterbartová – Právě jsem se vztekla a stálo mě dost sebedisciplíny zachovat profesionální tvář, i když mi na placené konzultaci seděla kamarádka.
Čest výjimkám, které znám nebo na trhu reflektuji a respektuji. Těším se třeba až na Digisemestr potkám Honza Bartoš a proniknu do světa placené reklamy zase o něco víc. Vždy ráda doporučím Zbyněk Hyrák, špičku u nás. + celý článek
Datum publikování: 5. 10. 2023
Publikováno na: www.linkedin.com
5 tipů, jak poznat kvalitní správu a optimalizaci PPC kampaní
Najít kvalitního PPC specialistu, který by pomohl se správou a optimalizací PPC kampaní (Google Ads a Sklik) a nedocházelo ke zbytečnému vyhazování peněz, je pro e-shopy mnohdy těžký úkol. Na co si jako majitel e-shopu dát pozor? + celý článek
Datum publikování: 18. 6. 2023
Publikováno na: https://blog.shoptet.cz
INTERVIEW: Zbyněk Hyrák o Google Analytics 4
Webový analytik, PPC specialista a lektor Zbyněk Hyrák se rozpovídal o nastupující generaci Google Analytics 4. Jaké změny s sebou přinesou, proč je sběr dat důležitý a jaké metriky sledovat? Přečtěte si následující interview. + celý článek
Datum publikování: 13. 6. 2023
Publikováno na: www.sitport.cz
Video z přednášky: Jak číst a vyhodnocovat data v Google Analytics
Určitě jste se setkali s propadem dat kvůli nasazeným cookies lištám. Proto vám prozradím, jak k datům přistupovat v roce 2023. Co můžeme očekávat od Google Analytics 4 a proč bychom již měli mít nasazené paralelní měření GA4 společně s Universal Analytics? Poznejte webovou analytiku zblízka! + celý článek
Datum publikování: 22. 2. 2023
Publikováno na: www.eshoptube.cz
Czech On-line Expo 2023 (1/2)
Jak číst a vyhodnocovat data v Google Analytics | Zbyněk Hyrák | Optimalizovaný-Web.cz + Prezentace z přednášky + celý článek
Datum publikování: 23. 2. 2023
Publikováno na: https://www.linkedin.com
Z ShopCamp 2022: Jak na webovou analytiku v roce 2022 podle Zbyňka Hyráka
Změny ve webové analytice jsou zejména pro tento rok velké téma, které nemohlo chybět ani na konferenci ShopCamp 2022. V dnešním článku si rozebereme pár důležitých změn týkajících se webové analytiky, kterým věnoval přednášku specialista na online marketing Zbyněk Hyrák. + celý článek
Datum publikování: 24. 10. 2022
Publikováno na: www.suzzie.cz
Skripta - Webová a datová analytika
Skripta jsou určena studentům jakékoliv formy studia. Představují soubor informací, které studentovi doplní a nahradí přímou výuku. Obsahují vedle věcných informací vztahujících se k danému studijnímu předmětu rovněž zadání a úkoly pro samostatnou práci studenta a požadavky na samostudium.
Cílem je poskytnout nejnutnější nezbytné vstupní informace uvádějící do studia; návody, podněty a inspirace k relativně snadnému, rychlému a efektivnímu individuálnímu studiu problematiky, odborné a populární literatury, ale také ke sběru informací a materiálů; návody, podněty, inspirace k praktickému a pedagogickému využití poznatků a dovedností získaných při studiu; doprovod na další cestě sebevzdělávání.
Předmět je zaměřen na prohloubení znalostí a praktických dovedností studentů v oblasti výkonnostního internetového marketingu, tvorby PPC kampaní (Google Ads a Sklik) a zejména webové analytiky (Google Analytics). + celý článek
Datum publikování: 24. 3. 2022
Publikováno na: https://nu.publi.cz
Michal Buzek - Bez dat se dnes neobejdete, pokud chcete, aby vám e-shop dlouho vydělával
Umíte si zkontrolovat marketingovou agenturu? Video z konference ShopCamp 2021. + celý článek
Datum publikování: 1. 10. 2021
Publikováno na: www.youtube.com
Přednáška @OptimalizovanyW o Google Analytics zaujala tolik lidí, že se sedí i na zemi
Přednáška @OptimalizovanyW o Google Analytics zaujala tolik lidí, že se sedí i na zemi + celý článek
Datum publikování: 29. 3. 2019
Publikováno na: www.twitter.com
Marketingové studium MSc. na NEWTON College sklízí pochvaly od studentů. Co se naučíte, hned další den využijete v práci
Vyučující jsou přitom přední marketéři v Česku, mimo zmíněného Formánka a Brablece také třeba SEO expert a linkbuilder Filip Podstavec nebo specialista na výkonnostní marketing, PPC kampaně a analytiku Zbyněk Hyrák. + celý článek
Datum publikování: 9. 3. 2021
Publikováno na: www.focus-age.cz
Nejčastější levárny agentur a freelancerů při správě PPC kampaní
Není týden, kdy se s levárnou nějakého typu nesetkám. Dokonce v prvním lednovém týdnu roku 2021 jsem narazil na několik klientů, u nichž byl totožný problém, přestože správu poskytovali různí dodavatelé, ať už agentury, či freelanceři. Jak se ukazuje v praxi, tak bohužel ani různé certifikáty či partnerství s Googlem nezaručí špičkovou kvalitu. + celý článek
Datum publikování: 5. 3. 2021
Publikováno na: www.komoraplus.cz
Učte se od marketingových es a získejte mezinárodní titul MSc.
Šéf agentury Zaraguza Milan Formánek, vyhlášený linkbuilder Filip Podstavec, copywriter a expert na content marketing Martin Brablec, výkonnostní a analytický specialista Zbyněk Hyrák nebo psycholog a expert na propojení HR a marketingu Valery Senichev. „Lineup“ vyučujících Moderního marketingu na Newton College je nabitý hvězdami. + celý článek
Datum publikování: 26. 2. 2021
Publikováno na: www.mediar.cz
Učte se od marketingových es a získejte mezinárodní titul MSc.
S expertem na výkonnostní marketing, PPC kampaně i webovou analytiku z firmy Optimalizovaný-Web.cz Zbyňkem Hyrákem si studenti vyzkouší práci s Google Analytics. „Připravuji pro studenty ukázkový účet nebo pracují s daty vlastní firmy. Učím je, jak se v Google Analytics zorientovat a porozumět základním i pokročilým metrikám,“ popisuje.
Jako příklad uvádí nastavení vhodného atribučního modelu, který pomáhá při srovnávání kampaní. „Mezi časté chyby patří používání nevhodného atribučního modelu. Kvůli tomu připíšete konverzi (například odeslanou objednávku či poptávku) poslednímu zdroji návštěvy. A to není fér, protože se často na konverzi podílí více kanálů,“ upozorňuje Hyrák. + celý článek
Datum publikování: 25. 2. 2021
Publikováno na: www.mam.cz
Jak se po lockdownu co nejrychleji nastartovat
Poslední tip se týká toho, jak vám může pomoci nastartovat nástroj Google Analytics. „Pokud máte na svém webu interní vyhledávací políčko a nastavili jste si měření interního vyhledávání, například podle tohoto návodu, můžete se inspirovat v přehledu vyhledávacích dotazů, co návštěvníci na vašem webu hledali,” doporučuje vyzkoušet webový analytik a PPC specialista Zbyněk Hyrák.
Jak v Google Analytics najít přehled „Hledaných výrazů“? Zajděte do sekce „Chování“, pak zvolte „Vyhledávání na webu“ a poté vyberte „Hledané výrazy“. Najednou se před vámi vynoří výčet hledaných výrazů ve zvoleném období.
Pokud v přehledu „Hledaných výrazů“ objevíte sortiment po němž je vzrůstající poptávka, ale vy jej ještě nemáte nabídce, tak je před vámi skvělá příležitost doplnit jej a chopit se příležitosti.” + celý článek
Datum publikování: 19. 5. 2020
Publikováno na: www.dataweps.com
Pozor, špatné vyhodnocování kampaní může negativně ovlivnit váš byznys
Vždy je třeba si dávat data do kontextu k dané situaci, veškerá data si segmentovat do co největších (avšak relevantních) podrobností a posléze na základě detailnějšího pohledu na data stanovovat závěry, shrnuje Zbyněk Hyrák. + celý článek
Datum publikování: 29. 11. 2019
Publikováno na: www.podnikatel.cz
Video z E-shop Akademie: Webová analytika s Google Analytics (3. část)
Google Analytics je nejrozšířenější analytický nástroj nejen u nás. Ukážeme si, jak ho nasadit, co měřit, proč to měřit a jak data vyhodnotit. Je krásné vědět odkud zákazníci přicházejí, jak se na vašem e-shopu chovají a co chtějí... + celý článek
Datum publikování: 2. 11. 2019
Publikováno na: www.eshoptube.cz
Video z E-shop Akademie: Webová analytika s Google Analytics (2. část)
Google Analytics je nejrozšířenější analytický nástroj nejen u nás. Ukážeme si, jak ho nasadit, co měřit, proč to měřit a jak data vyhodnotit. Je krásné vědět odkud zákazníci přicházejí, jak se na vašem e-shopu chovají a co chtějí... + celý článek
Datum publikování: 2. 11. 2019
Publikováno na: www.eshoptube.cz
Video z E-shop Akademie: Webová analytika s Google Analytics (1. část)
Google Analytics je nejrozšířenější analytický nástroj nejen u nás. Ukážeme si, jak ho nasadit, co měřit, proč to měřit a jak data vyhodnotit. Je krásné vědět odkud zákazníci přicházejí, jak se na vašem e-shopu chovají a co chtějí... + celý článek
Datum publikování: 2. 11. 2019
Publikováno na: www.eshoptube.cz
Navštěvujeme E-shop Akademii: shrnutí 4. víkendu
O Zbyňkovi již víte, že pracoval na analytice pro Eshop-rychle. Kdo jiný by tak mohl vést druhý přednáškový blok, než právě Zbyněk, specialista na webovou analytiku a certifikovaný partner Google pro ČR a SR. + celý článek
Datum publikování: 19. 11. 2019
Publikováno na: blog.eshop-rychle.cz
Jaký byl první brněnský E-commerce Day 2019?
Těšil jsem se na workshop od Zbyňka Hyráka – Jak číst a vyhodnocovat data v Google Analytics? Bylo ale plno (viz drobná výtka k organizaci registrace na workshopy, kdy registrace u vstupu na papíry krachla a pak vyhrál ten, kdo si místo v zasedačce udržel z minulého workshopu) a Zbyněk mi řekl, že bude brát spíš základy, takže třeba někdy příšte. + celý článek
Datum publikování: 21. 9. 2019
Publikováno na: www.michalkubicek.cz
Výkonnostní marketing prodává téměř za vás a je základem online marketingu
V marketingu je potřeba komunikovat se zákazníky ve všech fázích jejich nákupního cyklu, tedy i tehdy, když potřebují poradit nebo se rozhodnout. Než se obecně pustíte do marketingu, měli byste si vše dobře promyslet, propočítat a zhodnotit.
S tím vám mohou pomoci právě analytická data, na jejichž základě se můžete rozhodnout, jak přistupovat k marketingu nebo jak správně komunikovat se zákazníky. + celý článek
Datum publikování: 11. 9. 2019
Publikováno na: www.podnikatel.cz
Video z přednášky: Používejte Google Analytics chytře
Google Analytics je nejrozšířenější analytický nástroj nejen u nás, ale i v zahraničí. Většina e-shopařů jej však používá pouze v základní implementaci, sleduje pouze návštěvnost a konverzní poměr svého e-shopu. Obohaťte proto svůj Google Analytics o další data nejen za pomoci nástroje Google Tag Manager.
Na přednášce zmíním, proč doporučuji nasadit na e-shop nejen Google Analytics, ale i nástroj Google Tag Manager. Dále se zaměříme na tradiční chyby v interpretacích a zjistíte, proč je vhodné měřit různé mikro-konverze a události, a jak lze díky tomu zlepšit výkon vašeho e-shopu.
Přijďte, a začněte používat webovou analytiku chytře! + celý článek
Datum publikování: 29. 3. 2019
Publikováno na: www.eshoptube.cz
Co jsme si odnesli z E‑commerce Data Summitu na Czech Online Expo 2019
Jistě nejnavštěvovanější přednáškou byla ta od Zbyňka Hyráka. Na spoustu zájemců se ani nedostalo, lidé seděli i na zemi. Zbyněk se podíval na zoubek Google Analytics, nejznámějšímu nástroji na měření webu. Jak by si ho správně měli nastavit e-shopisté? + celý článek
Datum publikování: 1. 4. 2019
Publikováno na: www.dataweps.com
Byli jsme poprvé na Czech Online Expo 2019 v Praze
Na začátku této přednášky jsme byli trochu na rozpacích, protože vypadala spíše jako prezentace “for dummies“, ale cca od poloviny se již objevily konečně tipy pro různá “vylepšení” Google Analytics, resp. práci s ní. Takže ve finále byla přednáška přínosná. + celý článek
Datum publikování: 1. 4. 2019
Publikováno na: www.visionslabs.io
Správným nastavením Google Analytics můžete zlepšit výkonnost e-shopu, říká webový analytik Zbyněk Hyrák
Jak zlepšit výkonnost e-shopu?
Webový analytik Zbyněk Hyrák říká, že správným nastavením Google Analytics si můžete hodně pomoci.
Zajímá vás, jak na to a proč se Analytics věnovat? Přečtěte si rozhovor na našem blogu, nezapomeňte navštívit Czech On-line Expo 2019 a poslechněte si Zbyňkovu přednášku, která začíná ve 13:30. + celý článek
Datum publikování: 20. 3. 2019
Publikováno na: www.dataweps.com
Proč si kovářova kobyla najala profíka
Znáte práci Zbyňka Hyráka? Já ano, proto mě napadlo mu svůj web představit. Skvělé na celé konzultaci bylo to, že jsme oba věděli, která bije a o co jde. Nikdo nemusel nic vysvětlovat. Jak by ne, když jsme od podobného fochu.
„Víš co je na tom claimu špatně?“ zeptal se mě. Téměř okamžitě jsem pochopil, kam tím míří a vysypal jsem z rukávu odpověď, že v něm není benefit a nemluví o produktu. To jsem měl správně, ale ještě mi k tomu vysvětlil, co potřebuji sdělením říct. Detaily si, s dovolením, ponechám pro sebe. Navíc výsledek uvidíte na novém webu. Prošli jsme kompletně důležité části webu a odnesl jsem si z toho podklady pro další práci. + celý článek
Datum publikování: 10. 3. 2019
Publikováno na: www.7napadu.cz
FOTOREPORT: Školení základů webové analytiky v Google Analytics – Brno – 5. února 2019
V úterý 5. února 2019 proběhlo v Brně školení základů webové analytiky v Google Analytics. Atmosféra byla trochu komornější, ale o to lépe pro účastníky, kteří měli o to více prostoru na dotazy k přednášejícímu, kterým byl Zbyněk Hyrák. Zde je pár fotek ze školení. + celý článek
Datum publikování: 6. 2. 2019
Publikováno na: www.eshopklub.cz
Report z E-shop summitu: Jak mít perfektní e-mailing a 6 rad o Google Analytics pro e-shopy
Zbyněk Hyrák, přednáška Google Analytics pro e-shopy
Vyhodnocujte konverze i mikro konverze.
Analyzujte konverzní trychtýř. Můžete tak například zjistit, proč lidé nedokončí objednávku.
Nasaďte měření událostí (eventů). Zjistíte třeba to, kam až lidé na stránce scrollují a kdy odchází.
Segmentujte data víc do hloubky podle potřeby.
Začněte používat vhodný atribuční model - last click atribuce je překonaná, přivedené návštěvy přiděluje poslednímu kanálu, což není relevantní ani spravedlivé.
Měřte. Všechno. + celý článek
Datum publikování: 26. 3. 2018
Publikováno na: www.besteto.cz
#PředstavujemeŘečníky – ZBYNĚK HYRÁK: Obklopuj se lidmi, kterým věříš, ti tě mohou posunout dál
Na E-shop summitu budeš určitě o předešlé otázce ještě mluvit, ale můžeš nám prozradit, co všechno se od Tebe na summitu dozvíme? Zaměřím se na metriky, ve kterých se často chybuje, objasním, že je třeba vyhodnocovat konverze napříč více kanály, jak hledat souvislosti v datech i jak se v nich lépe zorientovat. A také třeba to, že Google Analytics není jen o základním přehledu návštěvnosti, ale o trendech, o kombinaci metrik, o používání dimenzí, segmentů atd. Počet návštěv nikomu nic neřekne, konverzní poměr webu už ano :-). + celý článek
Datum publikování: 26. 3. 2017
Publikováno na: www.eshopsummit.cz
14 odborníků odpovídá, proč by firma měla uvažovat o responzivní webu
Responzivní web je takový web, který je optimalizovaný na různá mobilní zařízení a jehož grafický vzhled se upraví na displej daného zařízení, aby zůstal obsah webu čitelný i na menším displeji.
Firemní webové prezentace se tak stanou více uživatelsky přívětivějšími a uživatelé díky tomu snadno a rychle najdou to, co na webu hledají. V poslední době si toho začínají všímat i vyhledávače, které především na mobilních zařízeních ve výsledcích vyhledávání upřednostňují webové stránky, které jdou uživatelům naproti a jsou responzivní.
Je to také aktuální trend. Výhodou je také snadná a rychlá dostupnost informací pro potenciálního zákazníka nezávisle na mobilním zařízení. Návštěvníci také určitě ocení rychlejší načítání stránek přes mobilní internet a úsporu dat ze svého měsíčního datového limitu (FUP). + celý článek
Datum publikování: 5. 10. 2015
Publikováno na: www.podnikatel.cz
Má smysl optimalizovat web pro mobilní zařízení?
Určitě jste o tom slyšeli. Má smysl redesignovat web, připravit mobilní verzi a nebo jej ponechat v desktopové verzi? Přemýšleli jste někdy o tom? A nebo hledáte své pro a proti, proč to dělat či nedělat? + celý článek
Datum publikování: 19. 12. 2014
Publikováno na: www.semor.cz
Vládo, na zákony si zvykneme, ale nezahrávej si tolik s naším časem
Nejde o to, jaký zákon bude přijmut. Podnikatelům vadí hlavně to, že se tak zpravidla děje na poslední chvíli. Potvrdil to i letošní rok.
Letošní rok přinesl celou řadu zásadních zákonů, které více či méně ovlivnily podnikatelské prostředí.
Jak se ale ukazuje, podnikatelé se s nimi dokážou – respektive musí – vyrovnat. Mnoho zákonů si dokonce pochvalují. Přinášíme zajímavé komentáře z praxe. + celý článek
Datum publikování: 19. 12. 2014
Publikováno na: www.podnikatel.cz
Facebook mění pravidla. Bude ho vaše firma ještě potřebovat?
Mezi další marketingové kanály, které můžete využít, bych zařadil PPC kampaně, newslettery, PR články apod., vyjmenoval Zbyněk Hyrák ze společnosti Optimalizovaný-Web.cz. + celý článek
Datum publikování: 3. 12. 2014
Publikováno na: www.podnikatel.cz
Vánoční šílenství v plném proudu, oni začali s Valentýnem. Zbláznili se?
V předvánočním období jsou lidé naladěni na nákup dárků. V tomto období je vhodné se zaměřit na marketingové akce spjaté právě s vánočními svátky, popřípadě na silvestrovské oslavy.
Domnívám se proto, že není vhodné v předvánočním shonu propagovat Valentýnskou nabídku, protože cílová skupina není připravena tuto nabídku vnímat.
Osobně bych tedy v předvánočním období pekárně doporučil, aby komunikovala vánoční nabídku (například slevu na vánočku), na kterou je nyní cílová skupina naladěna. + celý článek
Datum publikování: 26. 11. 2014
Publikováno na: www.podnikatel.cz
Jak správně vyhodnocovat konverzní poměr
Určitě jste to již slyšeli. Smyslem každého webu není pouze zvyšování návštěvnosti na veškerá klíčová slova, ale jde především o konverzní poměr. Umíte jej však správně vyhodnocovat a počítat?
Mnoho z vás jistě překvapím, že používáte nevhodnou interpretaci této metriky a pravděpodobně sledujete "jiný typ" konverzního poměru, než byste původně chtěli sledovat. + celý článek
Datum publikování: 18. 8. 2014
Publikováno na: www.semor.cz
Google Analytics není jen počítadlo návštěvnosti. Spočítá za vás i konverzní poměr vašeho e-shopu
Pokud vlastníte e-shop, tak se určitě neobejdete bez webové analytiky. Počítadel a nástrojů k měření návštěvnosti webových stránek je celá řada.
Nejspíše však nenarazíte na sofistikovanější a zároveň bezplatný nástroj, jakým je právě Google Analytics. Dejte mu svou důvěru, vyplatí se vám to. + celý článek
Datum publikování: 17. 9. 2013
Publikováno na: www.ipodnikatel.cz
Rozhovor se Zbyňkem Hyrákem, majitelem firmy Optimalizovaný-Web.cz
Zeptali jsme se na jeho praktické zkušenosti s tímto analytickým nástrojem. V Brně a v Praze představíte v rámci zářijových Veletrhů řešení své praktické zkušenosti s využitím analytických přehledů, které umožňuje Google Analytics. Představte prosím čtenářům svoje vnímání jejich užitečnosti. + celý článek
Datum publikování: 27. 8. 2013
Publikováno na: www.mmportal.cz
Mějte pod palcem 5 věcí, které rozhodují o zisku vašeho e-shopu
Mnoho firem se snaží využít všemožné marketingové aktivity k tomu, aby zvýšily výkonnost svého e-shopu.
Pod výkonností si často představují zvýšení návštěvnosti webu, zlepšení optimalizace webu pro vyhledávače (SEO) a tím i zvýšení pozic ve vyhledávačích na obecná klíčová slova.
Často však po několikaměsíčním snažení přicházejí na to, že pouze slepé řešení SEO bez hlubší marketingové strategie nevede ke slibnému výsledku a zvýšení prodejů, či si začínají uvědomovat problémy dosavadního řešení. + celý článek
Datum publikování: 25. 6. 2013
Publikováno na: www.ipodnikatel.cz
Měříte výkonnost vašeho internetového marketingu nebo jen vyhazujete peníze oknem?
Slavný americký podnikatel John Wanamaker kdysi řekl větu, která se brzy stala nesmrtelnou: „Vím, že polovinu prostředků, které vynakládám na reklamu, vyhazuji oknem. Jen nevím, která je to polovina. Tento problém trápí podnikatele dodnes.
Špatné zkušenosti s neefektivní reklamou odrazují firmy od dalších marketingových aktivit. A to zbytečně! Přitom již existují techniky, jak si efektivitu on-line aktivit změřit a vyhodnotit. + celý článek
Datum publikování: 23. 5. 2013
Publikováno na: www.ipodnikatel.cz
Rozhovor se Zbyňkem Hyrákem, specialistou na výkonnostní marketing
Na Veletrhu řešení - Neměřím, neřídím vystoupí Zbyněk Hyrák, majitel firmy Optimalizovaný-Web.cz, se svým odborným příspěvkem na téma "Nástroj výkonnostního marketingu - Google Analytics".
Proto jsme se ho také zeptali na pár obligátních otázek, které nám velmi rád zodpověděl. + celý článek
Datum publikování: 13. 5. 2013
Publikováno na: www.mmportal.cz
Píšete firemní web? Profesionálové radí, jak napsat text, který zaujme
Připravujete web, tiskovou zprávu nebo časopis pro klienty? S ledajakým textem určitě nevystačíte. Na psaní účinných textů jsme se zeptali profesionálů. + celý článek
Datum publikování: 26. 3. 2012
Publikováno na: www.podnikatel.cz