Jak může interní vyhledávací políčko pomoci v opětovném rozjezdu vašeho podnikání?
Google Analytics je nekonečným zdrojem inspirací, které můžeme z něj vyčíst. Pokud například chceme využít příležitostí, které nám tato náročná (pokoronavirová) doba naskýtá, mohli bychom se inspirovat z toho, co návštěvníci na webu vyhledávali, jak se na něm chovali a co projevili zájem. Zkuste této šance využít také!
Díky tomu si můžete povšimnout toho, co vám mohlo dříve uniknout, a nebo objevíte, co je v současné době trendy a můžete se svézt na vlně vzrůstající poptávky.
Jestliže máte na svém webu interní vyhledávací políčko a již v minulosti jste si nastavili měření interního vyhledávání, například podle tohoto návodu, můžete se inspirovat v přehledu vyhledávacích dotazů, co návštěvníci na vašem webu hledali.
Jak v Google Analytics najít přehled „Hledaných výrazů“?
Zajděte do sekce „Chování“, pak zvolte „Vyhledávání na webu“ a poté „Hledané výrazy“. Najednou se před vámi objeví výčet hledaných výrazů ve zvoleném období.
Zdroj obrázku: Google Analytics
Objevte sortiment se vzrůstající poptávkou díky vyhledávacím dotazům přímo z vašeho webu
Pokud v přehledu „Hledaných výrazů“ objevíte sortiment po němž je vzrůstající poptávka, ale vy jej ještě nemáte nabídce, tak je před vámi skvělá příležitost doplnit tento sortiment do vaší nabídky.
Další příležitost můžete objevit například v oblasti módy, potažmo jakéhokoliv zboží různých vlastností, barev i velikostí. Máte pocit, že se některá kolekce neprodává tak, jak byste očekávali? Google Analytics bude opět vašim pomocníkem pro objevení příležitostí, které vás ani nenapadly.
Měření výběru variant u produktů (velikostí, barev, variant, termínů, lokalit atd.) díky událostem v Google Analytics
Nasaďte si měření událostí na tlačítka či volby vlastností u jednotlivých produktů (například na volbu velikosti či barvy apod.) a vzápětí se můžete dozvědět, kterou velikost a barvu by návštěvníci nejvíce očekávali, ale bohužel si ji u vás nemohou koupit, protože ji nejspíše ani nemáte skladem.
Najednou zjistíte, že by si například návštěvnice vašeho e-shopu nejraději koupily „fialové šaty ve velikosti L“, ale ty zrovna nemáte skladem, nebo jsou vyprodané. Jelikož tyto produkty jsou momentálně nedostupné, tak se vám taková poptávka neprojeví v objednávkách, protože návštěvnice obvykle nechtějí čekat a tak si tyto produkty objednají jinde. Vy byste to však bez webové analytiky ani nezjistili.
Přehled událostí najdete v Google Analytics opět v sekci „Chování“, poté přejděte do „Události“ a zvolíte „Nejčastější události“. Je však opět potřeba si jednotlivé měření událostí (vlastností) předem nastavit s vašim webovým analytikem a programátorem, aby je váš e-shop posílal do tzv. datové vrstvy pro Google Tag Manager.
Zdroj obrázku: Google Analytics
Ve výše uvedeném přehledu je ukázka výběru termínů školení „Google Analytics a Výkonnostního marketingu“. Jak si můžete všimnout, tato data mi dávají cennou zpětnou vazbu o jaké termíny a lokality je zájem :-).
Pokud vše takto nastavíte, můžete s radostí vyhodnocovat, mezi kterými vlastnostmi návštěvníci přepínali, například u módního e-shopu můžete zjišťovat, jakou velikost a barvu si nejčastěji vybírali a co by si nejraději u vás koupili.
Chyťte „příležitost za pačesy“ a nastartujte vaše podnikání naplno díky inspirativním datům z Google Analytics :-).
Chcete být stále „v obraze“ a odebírat novinky?
Přihlaste se vpravo nahoře do newsletteru (pokud jste na mobilním zařízení, tak úplně dole), a mějte novinky vždy „při ruce“, aby vám žádná již neunikla :-).
8 důvodů proč konzultovat právě s námi:
- Patříme mezi Google Partners.
- Jsme držiteli Sklik.cz ověření.
- Oba jsme na volné noze, nejsme agentura.
- Jednáme a konzultujeme každý za sebe.
- Jsme transparentní.
- Vše měříme a vyhodnocujeme.
- Dáváme doporučení na základě „tvrdých dat“.
- Můžete nám kdykoliv zavolat s vašim dotazem.
Chcete odebírat novinky?